Riga (partea I)

Pentru că acel ”curând” risca să se transforme în ”luna viitoare”, m-am încurajat singură, am renunțat la două alte idei (n-am renunțat, le-am amânat doar) și m-am apucat să povestesc despre Riga.

M-am dat jos din avion într-un aeroport micuț, cu o bandă de bagaje de doi metri, și după ce m-am tot urcat și m-am dat jos dintr-un microbuz verde, al cărui șofer mă tot invita să mă adăpostesc de ploaie înăuntru, spunându-mi în același timp că nu mă duce în oraș, am ajuns la hotel, am lăsat bagajele și am plecat să văd ce și cum.

 

 

 

Prima impresie – frig, oraș medieval, vânzători de ”crafts” peste tot și muuuuult chihlimbar. Flori multe la terasele de-afară, pături și încălzitoare. Și cocoși.

 

 

 

N-am rezistat și m-am oprit la una dintre ele, pentru o cafea (era frig. Și eram plecată de dimineață) și ceva tipic. Ceva dulce. O fată drăguță mi-a recomandat o prăjitură de-a lor, cu pâine neagră (ar fi trebuit să fie un semn de avertizare), cremă și fructe. Nu mă întrebați cum se cheamă, aș fi reținut doar dacă scriam pe ceva, dar arăta cam așa…

 

 

Mmmmmmm…. Delicios, nu?

Nu.

Daca aveți drum pe-acolo, luați altceva. O fi ea tradițională, dar…nu. Doar dacă vă place pâinea foarte neagră cu mult sirop și o cremă dubioasă de brânză.  În fond, fiecare cu gusturile lui….

M-am mai plimbat un pic, am mâncat – excepțional! dar despre asta într-un post viitor –  și am ajuns în piața de unde ar fi trebuit să văd Pisica, dar era noapte și nu m-am orientat prea bine, așa că am căscat gura la trupele pop-rock ce se întreceau în volum cu amatorii de karaoke și la forfotă; la doamne de 60 de ani în sandale și turiști înfofoliți ca și mine, care se uitau la ele, mirați ca și mine; la tarabe cu măști și dantele și fete ale căror fizionomii mă făceau să mă gândesc la Eurovision.

 

 

Și pentru că rămăsesem cu gândul la ceva bun și dulce, și era tot frig, am zis că un ceai și o prăjitură ar fi perfecte. Am ajuns aici.

 

 

Nu din cauza semnului de pe geam am stat pe terasa…sper :)

Nu, am vrut să stau afară, cu păturică și să mă uit la stradă. Și am băut un ceai excelent – Peppermint – cu o prăjitură delicioasă cu piersici.

 

Și data viitoare când fac poze noaptea, cu blitz, o să încerc să am grijă să mă uit unde se reflectă…

Și ăsta e locul de retragere…

 

Cred c-o să scriu la un moment dat despre toate hotelurile în care am stat, de pe-aici și de-aiurea…

Cât despre Riga….va urma.


One Comment on “Riga (partea I)”

  1. […] Riga (partea I) Wed Oct 06, 2010 23:08 pm Pentru că acel ”curând” risca să se transforme în ”luna viitoare”, m-am încurajat singură, am renunțat la două alte idei (n-am renunțat, le-am amânat doar) și m-am apucat să povestesc depsre Riga. M-am dat jos din avion într-un aeroport micuț, cu o bandă de bagaje de doi metri, și după ce m-am tot urcat și […] […]


Leave a Reply

