Julia Child vs Sanda Marin (sau invers)

Ce-mi place la Julia Child – sau mai bine spus la cartea ei?

Mică divagație (care explica titlul). Când am deschis-o prima dată și am răsfoit-o (metaforic vorbind, pentru că e un pdf), am avut senzația că citesc Sanda Marin în engleză. Fără rețetele de prăjituri nemțești sau austriece.  Coincidență: Sanda Marin a murit chiar în anul în care apărea cartea Juliei. Deci nu sugerez niciun plagiat. Provocare – gasiți rețeta de Beef bourguignon a Juliei în cartea Sandei Marin pe care o aveți de la mama/bunica. E acolo, nu era nevoie de un film pentru a descoperi o rețetă bună. E adevărat ca are un nume mai puțin fancy și niciun pic de promovare hollywoodiană….

Revenind, ce-mi place la cartea Juliei este că dacă nu ai pe cineva în familie dispus să-ți împărtășească secrete culinare, le poți afla aici. De la lucruri simple ca scoate ouăle din frigider înainte – ai sanse mai mari sa nu ți se taie crema (s-ar putea sa ți se taie oricum, dar măcar nu-i din cauza asta. Ai un avantaj la plecare). Și până la cele trei feluri de cremă de unt și cum rezistă fiecare la diferite temperaturi. Ca să știi cu care te joci vara și pe care o pui pe tortul de Crăciun.

De fiecare dată când o deschid, ma simt de parcă aș fi inițiată într-o masonerie culinară. Mi se spun lucruri pe care pare că le știe toată lumea, dar până atunci doar eu eram pe dinafară, plus câteva secrete ce mă pun cu un pas înaintea altora.

Oare o fi mai bine să știi (al)chimia fiecărui fel de mîncare sau să gătești din instinct?


One Comment on “Julia Child vs Sanda Marin (sau invers)”

  1. […] Julia Child vs Sanda Marin (sau invers) Tue Oct 05, 2010 20:52 pm Ce-mi place la Julia Child – sau mai bine spus la cartea ei? Mică divagație (care explica titlul). Când am deschis-o prima dată și am răsfoit-o (metaforic vorbind, pentru că e un pdf), am avut senzația că citesc Sanda Marin în engleză. Fără rețetele de prăjituri nemțești sau austriece.  Coincidență: Sanda Marin a murit chiar în […] […]


Leave a Reply

